jumpa artikel ni in 1 of my email td...
Ablutomania: mania mencuci tubuh
Ablutomania: mania mencuci tubuh

Mencuci tangan setelah dari toilet bukan masalah, tapi mencuci tangan setelah beberapa detik bisa jadi masalah. Penderita abutomania biasanya sangat ketakutan dengan kotor. Padahal berani kotor itu baik, kan?
more info about this disorder : http://www.obsessivedesire.com/washyourhandsndashablutomania.html
pendek cite nye ablutomania ni sejenis obsesisve seseorg terhadap kuman yg mlekat kt tangan/badan... simptom2 dia senang je.. tiap 10-20 minit dia akan bgn p cuci tgn.. nk tau selebihnye p tgk kt link yg nurin bg tuh..
ehehee nk tau nape nurin post n interested ngn artikel ni???? errrrrr..... a little flash back.. kalo time kt umah 4-5 kali la nurin bgn p toilet cuci tgn .. dlm tempoh waktu yg agak kerap dlm 20-30 minit..or selang sejam ..2 jam... masa kt umah sewa.. sambil2 tgk tv pun nurin akan bangun 4-6 kali jugak la p sinki..cuci tgn..and smenanye time skrg pun.. 2-3 jam tu ada bbrp kali jugak la nurin bgn p toilet cuci tangan.. n MESTI dengan DETTOL..!
and smenanye kannn....hand sanitizer yg dlm beg tgn nurin tu..bukan since issue H1N1 baru nurin bawak kehulu kehilir.. err tp sejak dr dulu kala lagii...wuuuuuu....
persoalannye kann...errr adekah nurin seorang ablutomaniac?????!!!! owh my goodness...!

errr..tp asenye nurin x tahap kronik lg kot.. thp ringan2 jee.. coz nurin xde la smpi takut ngn kotor.. setakat main tanah ke camping ke..kotor2 yg munasabah tu ok jeee...selagi tak yaik kan.. cuma mmg dettol or any antiseptic soap/hand wash/ shower gel is a compulsory in my toiletries.. hand sanitizer pun is a MUST dlm hand bag.. plus2..those yg sebarang2 sentuh makanan nurin after kerap bersin/berdehem2/garu2 idung ke pe.. mmg nurin sanggup x makan terus ler....huhuuuu...
.... tp nurin x sekejam itew.. tu la gune hand sanitizer yg nurin bwk kehulu hilir.. if nurin da geli sgt nurin x lari.. nurin hulur je mende tu kt org2 yg berkenaan.. paham2 je laa eheh...
soo adekah nurin ni masih kategori ablutomaniac?? tak kan?
27th oct 2009

pendek cite nye ablutomania ni sejenis obsesisve seseorg terhadap kuman yg mlekat kt tangan/badan... simptom2 dia senang je.. tiap 10-20 minit dia akan bgn p cuci tgn.. nk tau selebihnye p tgk kt link yg nurin bg tuh..
ehehee nk tau nape nurin post n interested ngn artikel ni???? errrrrr..... a little flash back.. kalo time kt umah 4-5 kali la nurin bgn p toilet cuci tgn .. dlm tempoh waktu yg agak kerap dlm 20-30 minit..or selang sejam ..2 jam... masa kt umah sewa.. sambil2 tgk tv pun nurin akan bangun 4-6 kali jugak la p sinki..cuci tgn..and smenanye time skrg pun.. 2-3 jam tu ada bbrp kali jugak la nurin bgn p toilet cuci tangan.. n MESTI dengan DETTOL..!
and smenanye kannn....hand sanitizer yg dlm beg tgn nurin tu..bukan since issue H1N1 baru nurin bawak kehulu kehilir.. err tp sejak dr dulu kala lagii...wuuuuuu....
persoalannye kann...errr adekah nurin seorang ablutomaniac?????!!!! owh my goodness...!

errr..tp asenye nurin x tahap kronik lg kot.. thp ringan2 jee.. coz nurin xde la smpi takut ngn kotor.. setakat main tanah ke camping ke..kotor2 yg munasabah tu ok jeee...selagi tak yaik kan.. cuma mmg dettol or any antiseptic soap/hand wash/ shower gel is a compulsory in my toiletries.. hand sanitizer pun is a MUST dlm hand bag.. plus2..those yg sebarang2 sentuh makanan nurin after kerap bersin/berdehem2/garu2 idung ke pe.. mmg nurin sanggup x makan terus ler....huhuuuu...
.... tp nurin x sekejam itew.. tu la gune hand sanitizer yg nurin bwk kehulu hilir.. if nurin da geli sgt nurin x lari.. nurin hulur je mende tu kt org2 yg berkenaan.. paham2 je laa eheh...
soo adekah nurin ni masih kategori ablutomaniac?? tak kan?
27th oct 2009

No comments:
Post a Comment