Saturday, October 3, 2009

152. senyum...smile...


belum tdo... so smntara mata terbukak ni.. just nk tulis ttg sesuatu yg SANGAT nurin SUKA...! ehe..

*
ia adalah sesuatu yg nurin sangat suka jika ia terus ada pd nurin..

sgt suka jugak kalo ia ada pd kawan2 nurin..
sgt suka jugak kalo ia ada pd semua org disekeliling nurin..
x jemu dilihat... lg2 yg sgt menyejukkan ati...sangatt suka..!
laagii suka kalo ia diberi khas utk nurin...
walaupun dr org yg nurin x kenal..nurin mmg suka..!! ehehe
*

mende ape tuh? easy..its senyum... dr kecik mak ajo nurin supaya selalu tersenyum...
anak mak kan.. so mmg nurin wat.. setiap ari nurin senyum...
smenanye time tu nurin tatau ape fungsi senyum.. tp nurin senyum jee.. da mak suruh...
lama2 da terbiasa.. so mmg senyumm... even after kene dera ngn cikgu pun
nurin x ase marah..seyes...! bbrp minit pas lega nurin leh senyum balik...

so berterusan...
smpi 1 tahap.. tah da bape kali org dtg kt nurin n ckp pasal senyuman nurin...
masa tadika.. ada soang cikgu (nurin x ingat nama dia, tp ingt masa tu dia preggie)
if bpk nurin lmbat jemput.. nurin x ske tunggu.. nurin akan jalan kaki..
setiap kali jalan kaki.. cikgu tu akan berenti tepi jalan offer utk anta nurin balik umah..
pikir2 balik.. bukan nurin soang yg blk jalan kaki okeh.. huhu.. x lupa dia penah ckp ngn kawan dia (yg juga smenanye cikgu tadika kelas nurin ahaha)..

"saya suka ngn budak ni, dia selalu senyum..."

plg tak lupa..cikgu english teacher subaidah masa darjah 3.. penah sekali dia tnye..

"awk suka senyum ek? nape asik senyum je? but i like it.. i like this girl..!" (smbil dia pegang pale nurin n bgtau kt kawan2 1 kelas)

huhuuu... nurin budak kecik ok.. nurin smenanye tatau kenapa.. nurin senyum just sbb mak ckp..

"senyum tu sedekah.. so mak nk adik selalu tersenyum..."

smpi la ke sekola menengah..
tu tabiat nurin mmg x ilang.. senyummmmm....huhu
dlm entry b4 nurin penah mention pasal cikgu arshad, kaunselor plg garang n ditakuti dlm sejarah sekolah.. tp pd nurin.. kaunselor paling bestt.. sebabnye? asal dgn nurin dia senyummmm.. ahahaa x penah aa kene marah...

dia pun penah tnye nurin kenapa nurin senyumm je?

masa tu pun nurin tatau kenapa.. yg nurin tau nurin mmg da terbiasa huhu..
if nurin blur n tak kenal org.. or when the situation seems awkward..
or at that time nurin malas nk berkomunikasi.. nurin prefer diam n just senyumm..
p mana2 kem, kursus, or mana2 lah.. sepanjang 25thn idup ni asenye da beribu kali la kene tegur.. even tepi jalan pun... time bayo duit minyak kt petronas pun...

so thats why nurin saangaat suka dgn org yg selalu tersenyum...
lagi2 kalo dia ske bg senyuman dia khas utk nurin..
kadang2 mood nurin leh baik dgn cepatnye bila dpt senyuman dr strangers..
lg2 kalo yg senyum tu makcik2..ahaha tatau la kenapa...

tapii kann....

skrg nurin ase..tabiat tu da makin nipis.. nurin x pasan bile.. tp smmgnye nurin ase skrg nurin da xmcm dulu.. mebi since soang dak kt uni penah ckp.. ko apesal ske senyum ah?ko gile ek? huhuhuu adeke..
tp asenye takkan la sbb tu.. just that.. when i grow old n older.. personaliti nurin da makin berubah.. sisa baki pangai lama mebi ade.. tp yg pasti.. nurin yg skrg bukan lg nurin yg dulu.. sama sekali berbeza...

walaupun da berubah tapi smpi skrg pun nurin masih lg suka pd org2 yg tersenyum...
cuma yg berbeza nurin bukan lg org yg selalu tersenyum cam dulu... skrg nurin cuma tersenyum pd masa2 tertentu je.. kdg2 time soang2 pn leh layan senyum jugak huuu da mcm hobi... cumanya yg pasti bkn cam dulu aaa.. 24/7 senyum... skrg ade masa nurin reti muncung2 ikan mas ahahahaa... kadang2 nurin seyes mcm tok hakim.. (selalu je ase nye hihihiiii)

huhuu since ade strangers approach nurin sangke nurin senyum kt dia sbb nk ngorat dia walhal masa tu nurin x nmpk clear ape yg nurin tenung... (dia siap sanggup ikut nurin dr 1 station komuter ke station lain oke..spooky! ) since tuh mmg nurin terus control habit bawaan dr kecit2 nih.. ehehe...

so... smenanye nk ckp.. aa kengkawan lame yg contact blk kate nurin sombong sbb tersempak tp nurin wat dek tuh... smenanye nurin bkn lupe diri...bukan sombong gak.. if nurin wat muka garang jalan menonong tu tandenye nurin tak pakai lense.. or spek.. tu maknenye....
nurin tengah RABUN...! huu so kalo nmpk tegur2 la..panggil2.. if nurin da sure ngn sape nurin pandang... KOMPOM nurin senyum balik..! siap lompat2 pun bole... theeeeeeeeeeheheheheeeeeeee......



p/s: senyuman yg paliiiinnggg nurin suka ialah senyuman manis dr bibir yg disertakan sekali dengan senyuman dr mata.. its the most beautiful thing ever happen on earth!


03 oct 2009

No comments: