proses memanjakan diri bermula... memule..tadaaa... haa ade 1 lagi perkongsian tips pada sesiapa yg x biasa ngn mask.. yg da biasa..baca wat taik mata je xpaa.. heh

tu cetak muke nurin nk wat klon..! hee x aah itu masker almond n cucumber..very refreshing.. jenis liquid.. bila da kering dia jd topeng.. masker cam gini smenanye jauh lebih bagus compare to masker yg siap de topeng tuh..dr segi praktikalnye masker cam gini jauh lebih jimat n ase puas masa pakai..
yg dmaksudkan dengan puas is.. masa nk cabut tu mmg ase fresh..
dulu nurin maintain ngn masker topeng olay & ape lg 1 brand tuh haa activa..tp yg olay tuh.. 1 kotak ade 5 je..rm50+.. phtu kene pakai ari2.. br nampak kesan at least 5 ari berturut.. pahtu da la x boleh bangun masa pakai, kene baring jee.. costly, n kureng praktikal.. walaupun iklan selalu ckp topeng masker cmtu jauh lebih berkesan.. (tp as far as im concern.. selaku pemakai setia mask tuh.. hurmm cam xde pun kesan drastik..haa kaaan..kan da leh nilai kt situ kan? )
while yg jenis liquid camnih.. beli 1 tiub dlm rm30 je tp leh simpan lama, leh pakai ikut suke ati..bile2..n leh pakai sambil jalan2 kt umah eheh nk kuar pun boley tp sindiri tanggung maaa..
tp harus di ingat..masker2 cenggini tidak bole dipakai hari2.. at least 1minggu sekali paling kerap.. tp kalo cam nurin, kategori manusia pemalas ni.. nurin pakai sebulan sekali jee.. tu pun kalo ingt.. kalo rajin sket nurin pakai sebulan 2 kali..
dr segi brand??..mmm.. tu kene ikut kulit masing2, nurin x berani nk suggest apa2 sobabnyo?
sobab....haa dulu sempat aa sekejap nurin obses ngn produk menjaga kulit nih, konon nk carik 1 brand yg mantop nk cantek..so tiap2 bulan abis beratus2 try product baru yg kononnye established, mmg mantopp ah kalo pakai... termasuk aa SK-II, macam2 ah..nurin try.. sekali beli 1 set lak tuh.. mmg kopak x kopak aa masa tuh...sekali setelah 3 bulan buang2 duit try sana sini, tp memasing bg reaksi yg tak biasa nurin alami.. stat kuar merah2 aa..jawat aa kering aaa... rupenye last2 bila nurin da start fed up.. (sbb teringat masa zaman study dulu nurin xdak masalah pe2, so nurin p beli balik product nurin pakai masa sekola dulu) ...ooo rupanya kulit nurin cuma nk yg murah2 je as maintenance.. wuhuhu..

last2 kulit nurin cuma x melawan bile nurin letak krim yg harga rm6.50 sebotol instead of yg rege rm300 sebotol, pahtu paling tak tahan.. punye byk compact powder nurin try, rupe2 nye.. kulit nurin nk bedak yg harga rm6.90 je instead of yg rege rm89.90 1 pack.. pahtu.. beria aaa konon beli foundation mineral powder rege rm 90. sekali rupenye kulit nurin nk base bedak baby jeee yg harga rm 2.50 sebotol kecik??? laaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
so moralnye.. skrg nurin da stop hunting barang kecantikan, nurin terima hakikat dah.. da tuhan jadikan cam gini, cam gini je laa rupe paras nurin, xyah mahal2 buang duit nk beli itu ini nmpk mantopp ke vouge gitu..ahahaha... last2 sme yg mahal2 yg nurin beli ritu, nurin sedekahkan je kt akak2 n anak2 sedara nurin yg da anak dara.. skrg cuma menten ngn krim comel safi n bedak baby johnson sajaaa yg compact mau pun yg powder.....
..jimat2..
wokeh dah.. nk p saloon dulu potong yambut..till then tata..

23rd oct 2009


yg dmaksudkan dengan puas is.. masa nk cabut tu mmg ase fresh..
dulu nurin maintain ngn masker topeng olay & ape lg 1 brand tuh haa activa..tp yg olay tuh.. 1 kotak ade 5 je..rm50+.. phtu kene pakai ari2.. br nampak kesan at least 5 ari berturut.. pahtu da la x boleh bangun masa pakai, kene baring jee.. costly, n kureng praktikal.. walaupun iklan selalu ckp topeng masker cmtu jauh lebih berkesan.. (tp as far as im concern.. selaku pemakai setia mask tuh.. hurmm cam xde pun kesan drastik..haa kaaan..kan da leh nilai kt situ kan? )
while yg jenis liquid camnih.. beli 1 tiub dlm rm30 je tp leh simpan lama, leh pakai ikut suke ati..bile2..n leh pakai sambil jalan2 kt umah eheh nk kuar pun boley tp sindiri tanggung maaa..
tp harus di ingat..masker2 cenggini tidak bole dipakai hari2.. at least 1minggu sekali paling kerap.. tp kalo cam nurin, kategori manusia pemalas ni.. nurin pakai sebulan sekali jee.. tu pun kalo ingt.. kalo rajin sket nurin pakai sebulan 2 kali..
dr segi brand??..mmm.. tu kene ikut kulit masing2, nurin x berani nk suggest apa2 sobabnyo?
sobab....haa dulu sempat aa sekejap nurin obses ngn produk menjaga kulit nih, konon nk carik 1 brand yg mantop nk cantek..so tiap2 bulan abis beratus2 try product baru yg kononnye established, mmg mantopp ah kalo pakai... termasuk aa SK-II, macam2 ah..nurin try.. sekali beli 1 set lak tuh.. mmg kopak x kopak aa masa tuh...sekali setelah 3 bulan buang2 duit try sana sini, tp memasing bg reaksi yg tak biasa nurin alami.. stat kuar merah2 aa..jawat aa kering aaa... rupenye last2 bila nurin da start fed up.. (sbb teringat masa zaman study dulu nurin xdak masalah pe2, so nurin p beli balik product nurin pakai masa sekola dulu) ...ooo rupanya kulit nurin cuma nk yg murah2 je as maintenance.. wuhuhu..

last2 kulit nurin cuma x melawan bile nurin letak krim yg harga rm6.50 sebotol instead of yg rege rm300 sebotol, pahtu paling tak tahan.. punye byk compact powder nurin try, rupe2 nye.. kulit nurin nk bedak yg harga rm6.90 je instead of yg rege rm89.90 1 pack.. pahtu.. beria aaa konon beli foundation mineral powder rege rm 90. sekali rupenye kulit nurin nk base bedak baby jeee yg harga rm 2.50 sebotol kecik??? laaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
so moralnye.. skrg nurin da stop hunting barang kecantikan, nurin terima hakikat dah.. da tuhan jadikan cam gini, cam gini je laa rupe paras nurin, xyah mahal2 buang duit nk beli itu ini nmpk mantopp ke vouge gitu..ahahaha... last2 sme yg mahal2 yg nurin beli ritu, nurin sedekahkan je kt akak2 n anak2 sedara nurin yg da anak dara.. skrg cuma menten ngn krim comel safi n bedak baby johnson sajaaa yg compact mau pun yg powder.....
..jimat2..
wokeh dah.. nk p saloon dulu potong yambut..till then tata..

23rd oct 2009

2 comments:
saya nak potong gak.. leh join tak. heheh tapi rambut saya pendek dah hehehe
hihihiii..xpa lau cmtu nurin potong rambut incik lanun cukur abis kasi botak yaa?? nak ? jommm..
Post a Comment