bismillah...
hari ni hari ibu...11/05/2014 , dimana-mana semua tentang ibu..hmmp..ntah la.. actually patutnya nurin wish hari ibu pada ibu mertua.. pada kakak2... tapi...nurin takut..takut sangat hati nurin terluka lagi.. yess i am right now..outwardly look soooooooooooo fine..! ramai kawan office heran dengan nurin.. tak sedih kah? and nurin berani assume even my husband doesn't really know how i feel inside..
firstly..ya kene akui..cikbuku tempat nurin jadi diri sendiri, i won't hide nor lie.. nurin akui sebenarnya nurin masih dalam fasa menafikan.. i am in critically denial phase.. to be okay..to look okay i can't help but being denial... apa yang nurin deny? salah satu nya nurin selalu cuma melupakan yang ibu nurin da takde..
secondly .. kadang2 nurin tak boleh deny..cuba cuba cuba.. still.. i knew my mom was gone.. so sometimes daripada mode yg ceria, i can turn to gloomy dalam masa less than one second.. tgh gelak2 tengok funny movie tetiba i don't feel it funny anymore..n i can't help my head from thinking about her.. my heart been missing her sooooooooooooooooooooo much.. td ketawa.. one sec later tetibe air mata jatuh.... hmmph..
thirdly.. Allah swt maha Besar.. last month my emotion was sooooo unstable.. kejap naik kejap turun.. tah brape kali dalam sehari nurin cepat naik marah, cepat merajuk, cepat sakit hati, all negatives emotions keep spinning inside me.. but then one night...sewaktu mengaji after solat.. .. Allah swt maha Pengasih maha Penyayang.. terpujuk, ternangis, lega, sedih, gembira semua ada.. kerana tafsiran "surah al fussilat " yang nurin baca seolah-olah memujuk dan menenangkan perasaan nurin, segala persoalan dan kemarahan nurin ada semua jawapan nya didalam tafsirannya.. SubhanaAllah.. Allah swt memujuk hambaNya ketika Hamba Nya benar-benar tidak berdaya dan hampir putus asa..
so today if i look okay, in Sha Allah.. i'll be okay.. but please don't expect me feel nothing when u asked about my mom.. nurin baru je menangis nak gila last couple weeks bila pegi umah kak sikin at kampung
melayu ( tempat dimana nurin selalu pegi sbb nak jumpa mak).. so from that day i know.. sebenarnya nurin okay tp tak okay..huuhu... okay in other word.. me okay is in term of " in sha Allah okay untuk teruskan kehidupan"...kenapa? sebab in sha Allah tak lama lagi kami bole berjumpa semula.. di sana.. mak bukan hilang selama nya.. dia cuma pergi dulu ke satu tempat yang kita semua akan pergi.. satu masa nanti nurin juga akan pergi kesana..
-----------------
and sempena hari ibu..n since da agak stabil nurin nak catatkan sedikit kisah detik2 perpisahan itu.. mungkin ada pengajaran yang bole di simpan..but that will be in the next entry.. so as for now.. to all moms in the whole world.. to all friends who are now a mom.. especially to all my sisters..n my mother in law.. Happy Mothers day, Selamat hari ibu..n to my mom.. Mudah mudahan mak ditempatkan di taman firdausi yang indah bersama orang-orang yang beriman.. tunggu adik mak.. in sha Allah andai di izinkan kita akan berjumpa lagi..its gonna be long.. but in sha Allah..
------------------
♥'s
~
nurin
No comments:
Post a Comment