Thursday, April 10, 2014

725 ::[09042014]: awkward new life...


Assalammualaikum..

well nurin takmo tulis panjang untuk entry kali ni... just tulis utk isi masa.. at this moment right here right now..
nurin tengah berada di ofis.. having big event of Disaster Recovery .. so walaupun sebenarnya banyak nurin nak notakan dalam cikbuku.. nurin belum boleh tulis.. bahaya..kerana air mata pasti jatuh tak mampu di kawal... susah..kerana kerja pasti tak boleh di buat sebab tak nampak dikaburi oleh air..

Tp dipendekkan cerita..yg nurin nak tulis.. i am right now having a new life awkwardly.. why awkward? sebab i am now enjoying my way of life..Alhamdulillah...  nurin belum sempat nak story pasal new life nurin kt cikbuku..tak sempat busy sgt tp pendek story nye my lifestyle now sesangat berubah.. no more a makcik robot yang kerja siang malam.. felt so blessed bila dalam tempoh beberapa bulan macam2 peluang yang datang, and peluang tu siap yg datang tanpa nurin cari.. banyak yg nurin list da dapat dalam tangan... sungguh i'm really enjoying my life right now.. saya suka..and bila saya suka ada orang2 yang wajib untuk saya share kegembiraan saya, 

tapi di celah2 perkara yang baik juga... nurin n famili di landa duka yang maha hebat... bila mimpi ngeri akhirnya tiba jadi realiti.. dia yang nurin sayang sepenuh hati.. dia yang menjadi tunggak dan semangat nurin...
dia yang terutama dalam hidup nurin... dan dia akhirnya pergi...

awkward huh? how to feel.. how to enjoy the new life when someone u need the most gone...tapi Allah swt maha kaya.. walaupun luka hati kerana dia di ambil pergi.. tapi peristiwa dan saat2 itu bukan cerita biasa.. jadi nya hati kembali tenang..cuma tu lah.. rindu..rindu yg panjang tak berkesudahan ini..macam mana nurin nak handle? tatau lah... org yang belum rasa takkan tau rasa rindu yang begini.. Allahu Akhbar.. mudah mudahan saya kuat..


apa2 pun.. sekarang nurin da kembali ke dunia nyata.. da kembali berkerja.. all colleagues welcome me back warmly. hari pertama balik ke ofis sungguh awkward..sangat awkward rasa nya..bukan sebab beban kerja tapi entah lah..

semalam hari pertama masuk keje after cuti yang panjang .. Alhamdulillah..semua kerja yg nurin terlepas sepanjang cuti 2 minggu, team mate da tolong cover kan.. Boss pun ikut tolong buatkan nurin punye perf planning....tenkiu everyone.. so then malam da kene call back.. stay kt site sepanjang malam.. pepagi subuh baru dapat balik umah.. then td siang dapat off.. sambung pulak malam ni call back lagi kt ofis pulak.. gonna wait until 12 tgh malam baru leh start swing back to primary sebab kene tunggu banks downtime.. so meanwhile..sempat la nurin godeh cikbuku ni... i have to maintain this mood that's why tak boleh story detail tentang peristiwa itu.. apapun Alhamdulillah colleagues sume sangat understanding.. seboleh2 buat nurin gembira.. siap ada bodyguard yang protect tak bagi orang lain tanya lelebih.. heh tenkiu darling..shila n nora..:)

k lah.. apapun...i have learned my lesson.. hidup ni tak panjang.. hidup ni ada tujuan..hidup ni bukan sekadar hidup..ia lebih dari itu...nite cikbuku.. i'll come to you again bila keadaan n masa bersesuaian...



's
~ nurin

No comments: