amaran : entri kali ini terlalu banyak kiasan n mungkin menyebabkan sape2 yg jengah tak paham.. but cikbuku kan buku saya..so...take ur own risk..:P
2014 , so many unexpected blessing happened in my life..blessing can come in a good way or can also come in disguise.. Alhamdulillah..im grateful for everything..
sepanjang 2013 nurin di landa keresahan yang panjang, susahkan macam2.. bimbang n resah kan banyak perkara, jalan buntu dimana-mana, namun tetap ade yg manisnya.. cuma kebimbangan n risau tentang satu dua masalah tu dominan..
so no matter how happy n positive i was.. the restlessness was always there.. no matter how cheerful n calm on the surface.. the inside was storm and heavy rain. i need to at least get out from the heavy rain even thou the storm would still there.. "how to survive? how to find ways? how to change? how to go thru if this or that happen? how? when? and how?"
tapi Allah swt tu maha adil lagi bijaksana..maha pemurah dan penyayang.. Rupa nya Dia tak pernah mengabaikan nurin..mungkin ada doa yang agak lambat utk diperkenankan tapi nurin percaya Dia lebih tahu..
starting nov 2013 sikit demi sikit jalan mula menampakkan diri..walaupun cuma "jalan mati" tapi.. from a mistake by mistake.. lesson by lesson... sampai bila tiba waktunya.. di tengah2 december 2013 beberapa "jalan" tiba-tiba terbuka luas untuk nurin cuba masuk..
first path came, i don't even know if i was ready or not. tapi terjah aje masuk, tawakkal to Allah.. asked for His blessing may he ease my journey..ibarat stone yang orang campak dalam ke dalam gua..mcm tu la ibarat perasaan nurin..memang STONE stonkol lahh tp Allah memudahkan segalanya.. goreng rebus steam sikit2.. urusan selesai..
selang beberapa hari..berita baik di terima..syukur Alhamdulillah... since i have to find way to survive to change and to prove.. i took the first path as a stepping stone so that i can reach to at least one step forward.
and tak lama lepas tu satu lagi 'jalan' yg tidak disangka datang didepan mata.. sama macam tadi.. stone stonkol ..hesitating tapi nurin abaikan segala hesitation dalam diri.. hesitate always there of course.. sentiasa ade..mana bole tak hesitate.. but to challenge myself so i go for it..pejam mata lah nurin..
tarikh 30 dec 2013 nurin menerjunkan diri..meredah peluang yg Allah bagi.. sekadar cuba manatau rezeki.. segala harapan dan sasaran utk 2014 da ko tulis dlm diari sedari bulan oktober 2013.. anggap la ni permulaan utk capai apa yg ko nak tu nurin..ni baru usaha utk 1 dari 8 yg ko tulis.
for the second path..walaupun ibarat org yg menggoreng hangus.. merebus kering, menumis hangit..serik2 ade sikit melanda hati..tapi takpe..pengalaman hidup.. life start at 30 kan? bit late for me but rather late than never.. so i turned back n took first path again and go along with it.. berjalan mengikut arus.. mungkin ada hikmah n sesuatu utk saya pelajari di jalan ini..huhu..
but then again..a miracle happen.. "gorengan" yang saya sangka hangus rupenye sedap lg di makan.. "rebusan "yang kering rupenye dagingnye sempat masak, "tumisan" yg hangit rupenye tak brape nak hangit. jalan yang tadi ingin di lupakan kembali me-munculkan diri..huhu..!! terkejut tak percaya pun ade..
i am still in adapting mode walking thru the first path and then suddenly there is junction at the middle of the road..i have to choose whether to take the junction or just stay n go straight ??
and today 23012014.. i'm still on these "stepping stone" ( first path)..but already chose to take the junction ahead.. i will try to look and see.. if its not an end road then i'm going to take that path..little to sacrifice but inshaAllah it will worth it.
in sha Allah.. 1 of my 8 -2014's resolutions is ahead. bila sudah pasti saya akan simpan stori di sini nanti..yg tak berkias kias punye..^^
[oke ai memang kalo cakap ngn diri sendiri or ckp sorang2 memang fefeeling kacukan omputih sikit.. always speaking broken london rojak gitu..habit dari sekolah..tp once jumpa manusia lain otomatik puff..! gone! makin broken.. haha..so sori la kalo menyampah ngn cara penulisan nurin yek? cikbuku juga tempat utk nurin ckp sorang2..bercampur aduk la dia sama mcm nurin ckp ngn diri sendiri upss....]
♥'s
~
nurin
No comments:
Post a Comment