hoho.. hai cikbuku..! ^^
demi memastikan cikbuku tak kesunyian, meh kite tulis entry untuk februari.. nanti next entry tunggu march haha...
oke so what happened in February?
memula of course 02 02 2014 :
tarikh special setiap tahun since saya bertunang n kawen..my laki punye besday.. and cam biasa lah cik iwan kalo tak outstation time besday tak sah..!! every year without fail..! syabas beteh! tapi kali ni dia outstation usung bini.. n nasib baik os nye kt johor..oke fine fine.. bak kata prinsip saya if jalan kite terbantut, kite selekoh carik jalan lain..
so last minit time kat kampung nurin berpakat ngn kak ani buat simple celebration utk my laki n abang boy since besday mereka sebelah2.. si papaboy 01 february.. si cik iwan 02 february... so kene beli 2 bijik kek... tot tet tot tet.. besday mereka di celebrate ahli keluarga nurin...reramai sambut, family jihan, kak ani, family boy, family kak awa.. anak2 kak sikin sume ada.meriah..! then kt situ jugek si bini yg tomel ni hulur besday present kt laki.."MENDALAM maksud present tahun ni ye cik wan?? please keep it in ur heart" anyway cik iwan siap dapat besday song pepagi ngn towel n lom gosok gigi hahaa.. happening kan family saya??
08 /02/2014 :: which is today..the day saya taip entry ni.. sekali lagi kami akan balik ke johor atas urusan peribadi..tapi yang tak best nye our bobbybee time ni laa nak warded.. kucing pun reti sakit n demam okey.. dapat tuan yg hati tak bape nak besar ni.. terpaksa la diserahkan bobby pada vet bila sakit.. tak reti nak sumbat ubat. get well soon sweetie..
owh ya...rasanye cikbuku belum record pasal si loki mochi..semalam da second vaksin pun tp story pasal loki lom lg ter-record kt sini.. so here, ini mr loki mochi.. why loki? well mammi ani bagi.. nape mochi? well sbb kaler dia sama mcm kuih mochi yg nurin suke makan kt Taiwanese restaurant tempohari heheh.. :P
kenapa tetibe loki muncul? well dulu tak terjebak ngn dunia sayang pet..mmg nurin tak pedulik ngn perasaan cat or any animals... now bila sepenuh tanggung jawab pada kite, n when you become the whole world to a little one, persepsi berubah.. so disebabkan ke-caring-an yg terlebih pada bobby kesian takde kawan sespesies.. cik nuyin adopt seko lagi kucing yatim piatu.. bior mereka ade geng berborak time cik cik nye keluar umah..
Alhamdulillah loki ni sama intelligent mcm bobbybee..sama suke kemas toys, suke tgk tv, curiosity tinggi.. cuma kucing kampung? let it be.. kalau nak kucing parsi saya bole je beli..tapi perasaan tak sama dgn cat yg di rescue..more moreeeee moreeeee worth it..
hidup bukan sekadar berkisar tentang diri kita, keluarga kita.. tapi mahkluk lain yg perlukan pertolongan di sekeliling kita juga.. well after 29 years baru nurin bebetul belajar ape itu erti empati simpati yg sebenar, n how we can react n act to make this world a better place.. rescuing bobbybee n loki mochi not just having pets..but more than that.. they change the way i am bila di luar sana..not being selfish n prejudice.. tu sebab cik nuyin sayang kamu berdua yee..^^ muah muah please be healthy both of you..
09-02-2014 : ada appoinment penting ..going to be a quite suspend n nervous day to me, kalau urusan hari ni lancar..maka urusan 11/02 /2014 baru leh proceed.. tapi takpe tawakkal to Allah swt.. Allah sebaik-baik perancang..
21-02-2014 : mungkin jadi hari saya letak surat 'R' kt current office..huhuu...
the rest of the month ntah la..so far lom ada fix plan or appoinment.. just that early march nanti i'm going to earn a new title..^^ sangat nervous..mudah mudahan Allah swt mudahkan segalanya.. n mudah mudahan otak saya larat lagi nak download ilmu baru huhu......
so till then cikbuku..kalau ai rajin nt ai jengah u lagi..hehe..tambah2 entry lagi..:))
♥'s
~
nurin




No comments:
Post a Comment