another 25th July came...and there u go.. one more digit added to my age.. syukur Alhamdulillah.. n subhanAllah..one more digit deducted until the end of my time...
apa-apa pun haruusss di catit dalam cikbuku...apa pun yang berlaku..sejarah besday tahun 2013 musti di catit.. in simple words nurin cuma bole katakan birthday tahun ni 'hadiah' yang saya terima agak...huummpphh....lain dari kebiasaan.. so..here goes the list...
alkisah besday..... july 2013..
Special Dinner : seawal pagi iwan da mesej n pesan bini dia supaya jangan masak..no cook dear..dont cook..! kite poie dinner spesel malam ni..katenye.. so bila da dekat2 time berbuka puasa walaupun hari ni kesihatan macam tak brape nak convincing diri ini utk keluar..takpo lah.. nurin pun bersiap la seadanya...sederhana asalkan kemas n wangi sudey.. TETAPHI..! separuh jalan nurin serender...baru kat jalanraya bendera putih biru merah kuning sume da keluar haha.. so instead of poie dinner..iwan p carik ENT clinic..malangnye sume tutup..so of course la tak mampu di teruskan niat dia yg suci murni itu utk membawak binik nye spesel dinner.. terpaksa la berpatah ballik ke equine carik ape2 je la klinik (tak ENT pun takpe)..memandangkan bantuan segera di perlukan..
Besday present 1 :
bekalan ubatan dari klinik mediviron berserta dengan MC for the next day...
![]() |
| mediviron |
anyway nurin agak kerap pi mediviron equine sekarang sebab Dr.Lim Liat Woi.. bukan jenis doktor klinik yg tipikal.. dia tak main tanya sesikit pastu dah..so nurin rekemen la klinik ni bila dokter lim ade..lokasi klinik : sebaris dgn balai polis equine..searah ke McD equine.
Besday Present 2 :
motif laki bagi mende ni? hasil dari pemerhatian beliau terhadap habit bininye yg kerap bawak charger ke mana jua beliau pergi haha..anyway nurin suke..sangat kiut n praktikal utk di sumbat dalam henbeg saya..
Besday present 3 :
Dari laki juge...i have no caption for this..just thank you for this..and sebab exactly fitted to my taste n style..
Besday present 4 : *selepas bbrp hari....
hadiah dari laki jugak la kirenye..sebab my medical card tak cover klinik ni..anyway ini ialah..set ubatan dari klinik pakar ENT.
klinik ni pun nurin rekemen juga.. dokte nye sangat ramah n attentive..dr.esa rejab namanye.. daripada takut2 nurin bole berani masa nak kene scope telinga sampai la time dia cuci n buat suction .. Lokasi klinik ni : seperti tertera dalam alamat, sebaris dengan celcom center at Kajang town. better call la dulu before pi..
anyway..nurin tak cite pun kat atas tu tadi.. nurin sebenonye tengah sakit dek infection di telinga.. penuh dgn darah n nanah.. sakit dia kalau setakat bengkak telinga nurin masih bole cuba gagahkan..tu pun da sakit giileee...! tapi its worse sebab sakitnye selain telinga bengkak sampai temporary pekak ..nurin juga di serang sakit kepala yang suuuuppeeeeerrr aching..! murah air mata sepanjang sakit..tp pas di scope and dpt rawatan dari pakar..Alhamdulillah semakin membaik..cuma now ni masih dlm proses pemulihan aa..darah bercampuq earwax still lg mengalir kt telinga ni ha.. sound sistem pun tak brape nak effecient kepala still kekadang sakit lagi..tp takpe da banyak improvement..Alhamdulillah..moral of stori kt sini..SAYANGI telinga anda.. once dia sakit.. masha Allah..tak bole describe sakitnye..saya yg agak mahal air mata ni pun jadi pemurah di buatnye..
Besday present 5 : *hadiah paling canggih...T_T
happened 26thjuly2013... elok2 je time nurin terlepek umah sbb MC yg dpt dari mediviron.. cik alza aka cik aja or jijah (nama timangan dia kt opis haha) eksiden di jalan kt kilometer 16.4 SKVE yg bumpy n slippery...
masa iwan kabo dia eksiden..otak mcm blur jap..lom leh brain lagi yg tu ialah musibah.. nak p susul kepala suke bagi signal *RED light= emergency break ..maksudnye bebila sakit kepala tu datang nurin mmg spontan terstop dari buat apa2.. so agak bahaya kalo nurin nak keluar or drive...but then after beberapa failed attempt asking help n agak lama menunggu..akhirnye gagah juga keluar jemput laki... so far kabor si aja dia masuk icu..di cover sepenuhnye oleh insuran in sha Allah..segala yg rosak di ganti dengan alat ganti ori semula..in sha Allah, Alhamdulillah.. and sepanjang tu nurin takde la kete ke 'kaki' nak gerak sendiri samada berjalan or p keje..so kalo de sasape nak ajak p program ape2 tu pepaham laa...
apepun hadiah besday saya yang paling berharga ialah ini...despite accident yg agak parah pada aja ..laki saya Alhamdulillah selamat takde sebarang injuries..trauma pun takde huhuh....masa nurin hampir eksiden kt simpang 4 depan tu dulu..trauma kemain 2-3 minggu..
![]() |
| * gamba curik member tu tertido masa main candy crush haha.. |
nurin ade ramai kawan yg ditimpa nasib yg agak kurang baik.. jadi bila terkenang kan mereka.. nurin bersyukur sangat2 iwan tak ape2..takpe la aja cedera..kitoang tempang sikit sebab ada satu kete je skrg.. yg penting dia ok..syukuurrrrr..! semoga Allah swt sentiasa melindungi kami..amin..
lastly..haa ko ilang sebulan sebelum akak besday.. mana adiah??
sebenarnye nurin bukan la individu yg over excited nak mengharap hadiah pun tiap kali besday...kalo dapat of course la suke cuma takde la excited sampai harap sume orang bagi..apepun utk tahun ni..despite of the pro n cons.. hadiah yang berupa positive or agak negative.. nurin bersyukur untuk kesemuanya.. memana hadiah yg best..nurin bersyukur tak terhingga.. mana hadiah yang berupa musibah or ujian.. nurin terima dengan hati yang terbuka.. nurin percaya aturan Allah adalah yang terbaik..in sha Allah ada hikmah menanti.. amin.
p/s: oh ye.. ucu tak lupe ye adiah dari kak ani..haha that pending gift worth RM**** ttuutt..!
last but not least... Happy birthday to me.....;)
♥'s
~
nurin







No comments:
Post a Comment