Assalammualaikum....orang kampung..!! :P :P ... k now turn story pasal canister rumah nurin yang nurin namakan "canister bidan terjun..:D"
actually kisahnye iwan kan tetibe je dok ajak2 nurin carik bekas kuih.. tatau la kenapa.. walau hakikatnye takde sape nak raya umah kitoang selain kitoang sendiri.. tapi kebetulan Alhamdulillah kami masing2 ade stok kuih..dapat free dari sumber2 tertentu termasuk opis iwan..
and.. disebabkan tahun ni.. ke-excited-an nurin pada musim raya ialah below 1% (tak termasuk excited balik kampung) so tahun ni mmg nurin takde semangat ape nak buat ape2 khas untuk raya , baju raya pun main mix n match ape yg ade..termasuk beli balang kuih.. segala2nya nurin cuma dulukan iwan n iyekan saje ape yg iwan nak..
so.. di depan loggokan bekas kuih yang bermacam rupa n harga tu.. iwan nak yang kaca penutup aluminium nih.. ayat terangnye.. yang paaaaaalinnggg simple and yang paaaaling murah dikalangan canister2 yg ade kt situ... alasannye senang.. sebab SIMPLE..!
nurin oke je.. janji dia suke...and nurin pun asalnye suke jugak, sebab penutup jenis putar ni angin tak mudah masuk..pastu bentuk canisternye pun comel.. and nurin pun mmg suke mende SIMPLE.. harga level miskin pun takpe.. i tak kisah..tapi....
tetibe nurin notice sesuatu pas canister ni dicuci... ia meninggalkan kesan comot mcm cap air, pastu calar.. silap aribulan kalo tak lap betul2 leh karat ni.. nak tuka baru? MUSTAHIL.. kitoang tak suke pembaziran.. so the only kelemahan canister ni ialah penutupnye kan?? zzzaaassss...! otomatik mata nurin pandang barang2 craft yang ade kt umah.. truutt..truutt.. otomatik jugak otak stat nak carik jalan.. last2... hasilnye..
tet..! .. walaupun murah harga asalnye tapi ini la the only set yang ade kt donia hehe...:P:P ...proses pembikinan nurin tak snap sbb takde ape yg nak direkodkan.. main balut2 je.. plus your own imagination nak rupe dia cemane...

konsepnye mudah... SIMPLE, CUTE and cik2 ladybird tu masing2 tengah merayap kt area2 penutup tu.. ade yang da panjat buah2 ceri tu.. ade yang masih on the way.. ade yg tengah makan daun...hehe...
so now nurin da ade perfect canister yang up to our expectation.. comel, unik, kitoang je ade.. pastu yang penting.. ia jenis penutup putar so makanan dlm tu tak lemau..
and kisahnye .. nurin pakai barang yang ade.. kalo nak tau satu rahsia.. cik2 ladybird ni...semenanye nurin kidnap dari kepala mini paperclip..! hehehe...daun tu sume buat je sendiri.. ceri tu pulak dari button..
and tetibe pulak ade kawan nak jugak..dia request theme burger...heran nurin dalam banyak2 mende dia nak burger..tapi takpe la nurin try... gambanye da publish dalam fb, tp stori nye nanti nurin up later..
so till then...selamat hari raya...!
♥'s
~ nurin
No comments:
Post a Comment