Friday, August 31, 2012

682 : [myArtworks]:: boring aquarium to fun village aquarium..;)

oke..2nd entry for today...

ini semenanye project bulan 5 lepas.. siapnye bulan june..


sape2..before ni yang penah datang umah nurin mesti notice ade satu aquarium turun temurun separuh siap kat satu sudut kan?? yeaa its belong to my husband.. n katenye tu aquarium abah... dia amik masa dia stadi dulu.... and bila di pindah masuk umah kitoang after kawin pun.. its been like this.. for almost 2 years..!!


after penat tenung merenung aquarium n desak2 si iwan supaya cantikkan aquarium tapi tak jalan jugak.. one day.. si bini masuk campur..! haha...n iwan bila bini masuk campur baru dia semangat sikit.. 


then after browsing here n there..dari kedai ikan kt shah alam.. sampai la kedai ikan kat JB.... termasuk la kedai craft...sebulan after dari hari bini masuk campur... the aquarium change to this...! tralala....!


nurin bosan dengan tipikal decoration utk aquarium.. batu karang laa..rumpai laut laa.. so nurin pikirkan konsep yang agak jarang orang nak gune..iaitu konsep ala2 kampung or bole jugak la di sebut kampung fairy.. siap ade rumah orang kaya aka istana, hut miskin penduduk..ade tower repunzel.. ade harta karun.. ade sungai n itik yg sedang berenang.. ade utan n gunung ganang..ade pokok kelapa... itu pasal takes lebih kurang sebulan nak siap.. sebab nurin nak konsep nye kena pada thema yg nurin da deal ngn iwan.. mula2 iwan separuh ati cam caye tak caye je ngn konsep bini usul... tup2 bila da nampak sesikit rupe dia cemane.. dia pun semangat gak sama2 cari bahan pe sume... Alhamdulillah dapat laki yang selalu suke dgn ape yg bini nak buat hehehe...:P

ni 50% siap...
70% on process... 

and now... da tak separa siap dah..da ok sikit laa mata nak pandang2 kann..:)



oke till then..tunggu next entry project creativity lain pulak.. sat tau...

's

~ nurin

No comments: