Friday, August 31, 2012

681 :[my Artworks]:: Boring Panda to cute Panda..:)


hai..salam...:)


da berkurun nurin biarkan cikbuku bersarang lelabah yer? .. saje mengubah angin..  but now im backk..:))
cuma kali ni.. nak buat "Marathon DIY/my Artworks Entry".. more or less ayat senangnye now tengah nak pulun pada apa2 project DIY  ke artwork ke apa2 la..yang melibatkan kreativiti yang nurin buat lately, insyaAllah yang da terlepas2 pun nurin akan direkod kan dalam cikbuku... entry per entry la..just for my personal record..:)

so nurin mulakan dengan projek ni dulu...

"Project boring panda to cute panda.. :)"

ok.. actually ni project bidan terjun bulan 6 aritu.. sempena birthday kak ani..29thn june... actually nurin hadiahkan dia Bluetooth set utk tab galaxy beliau.. tapi macam boring pulak adiah kan set tu seketul macamtu je....sebab nurin suke pada kesan dramatik waktu moment depa dapat hadiah yg nurin bagi ...so nurin cari idea2 yang berpatutan.....


k..let see...

1)  kak ani ialah peminat Jun.K aka Junsu dari 2PM (korea pop group) pasainye suara mamat ni sedap n dia pandai buat lagu... and let see .... kat bawah ini ialah imej Jun.k dalam Album No love....

2). Kak ani saaangat suke dengan panda..! 

oke jadi dengan 2 faktor ni... tett..! nurin dapat idea...moh..!




nurin cuma ade bbrp jam je before besday dia..esok pepagi da nk balik JB.. so malam tu jgk nurin p browse Jusco Equine mencari panda yang biasa2 je tapi comel... saje carik biasa2 sebab2 hadiah Utama da mahal kan..ni cuma presentation tambahan je.. ." yang murah kita tukarkan jadi priceless" -Misi n Visi dari dulu hingga kini..hehe..


step 1:

so hasilnye nurin jumpa cik panda ni.. murah je.. 30hengget.. tapi kosong laa.. dengan pengikat leher pun pakai kain perca cheongsam je... then sesampai rumah start pikir pulak ape nak buat, bahan ape je yg nurin boleh recycle utk ubah panda ni.. jadi 'Panda Jun.K' ..???

oke..pe yang nurin buat, 1st.. alatan menjahit, then kain perca lebihan tudung awning yg nurin gunting jadi syria dulu.. pastu sekuntum bunga rose merah yang material dia mcm baldu..





step 2:

bukak or leraikan bunga rose tadi.. amik kelopak dia.. camni..pastu bentukkan jadi bentuk hati.... n then jahit..! ngee..:D







Step 3:
kain perca tudung tadi nurin buat utk ''X" n Bow tie..n jahit sikit daun kat tangan dia.. sbb no matter what he is still a Panda..! hehe...



and... DONE...!! hehe Jun.K panda... ! .. n tugas Jun.K panda ni.. ialah dia kene peluk adiah utama nye.. iaitu sekotak set bluetooth tab galaxy tu.. then sumbat dalam beg.. so by time kak ani dapat.. masa dia tarik adiah tu.. jun.K panda ni yang present kat dia.. haaa kan ke comel tuu...? :)


and hasilnye memang sangat puas ati rasa berbaloi 7 tingkat, sebab kak ani tak nampak adiah utamanye.. dia terus terjerit and pi terlompat-lompat peluk panda dulu..huhu...dia terus tau tu Jun.K hehe.. pas da bagitau ade hadiah utamanye da tercicir sbb dia p terlompat masa tengok isi beg tu... baru dia perasan encik panda ni tugasnye cuma utk pegang adiah utama je... hehe..but still dia dok belek si Jun.K panda lebih dari belek adiah besonye..huhu..


see... bila kene cara nye...mende murah boleh jadi lebih mahal nilainye berbanding dengan barang yang sememangnye mahal pada harga.. thats why nurin sangat tak suke dengan sikap  mereka2 yang terlalu mengagungkan barang mahal..!  no offense..! :D


oke next entry.. project kreativiti lain pulak.. tunggu tau..!

's
~ nurin

No comments: