Sunday, March 18, 2012

563 :[17/03/2012] : esok 18 march.....



sekarang jam 00.00 malam  dah masuk 18/03/2012..

kalau ikutkan 18 march = my daddy's birthday.. ( i mean my late daddy ..Hj Ahmad b Hj Ali )  dia sudah tiada.. jadi cukuplah jadi hari utk kami mengenang segala jasa nya pada kami.. hanya doa hadiah yg mampu kami beri.. sebagai tanda rasa rindu dan sayang yg takde penghujung...

*teringat nurin selalu main geletek2 ngn dia dari kecik sampai besar..kadang2 tak payah geletek betul2.. geletek dari jauh je da terlompat2 hehe...

*main nyorok2 kt belakang dia time dia tengah leka..pastu.."cakkkk...!!" *hihihi..^^

*suka menyibuk time dia dok belek2 barang yg dia kumpul..hobi nye kumpul barang2 yg unik..duit lama..cincin..jam tangan..oh sangat banyak kalo list barang2 dia collect tak cukup 1 entry..tak masuk ngn binatang2 dia bela..pokok yg dia tanam..DIY yang dia kemaruk buat..recycle blender jadi lampu tdo la.. beli moto buruk pastu alter jadi baru laa..buat bonsai dari akar kayu la... etc etc ..nanti time dia kusyhuk buat keje nurin dok cangkung tepi sibuk2..


*mak tak pernah marah2..tp one day nurin merajuk kene marah mak sebab ayam masak kari jadi ayam tom yum ala2 asam pedas.. mak risau bapak nurin tak bole makan.. tapi bapak nurin pujuk..siap buktikan yg masakan nurin 'sedap'.. walaupun masa tu sesudu je dia suap ke mulut terus terbatuk2..tersedak2..mata terus berair2...heheeee..:P

* time nurin buat perangai..merajuk peluk tiang..dia pujuk bawak jalan2 pegi pekan kota tinggi belikan baju baru..T_T..

*dia picit2 ibu jari kaki nurin utk kejut nurin bangun sahur..walau 10kali dia kene kejut..dia tetap kejut..bergilir2 dengan mak

*selalu dia n mak reservekan part ayam/ikan yg nurin suka ..+  tiap kali dengar nurin teringin makan ape..seboleh2 nya dia carik walaupun time tu tak musim..

*tiap kali black out..nanti dia n mak sama2 bercerita zaman2 muda+ zaman kami kecik +hari nurin lahir..kami tak pernah jemu dengar jadi selalu mintak dia cerita lebih seratus kali dia kene ulang pun dia ulang je cerita..dia selalu cakap..hari yang nurin lahir..hari yg paling dia happy..T__T


sume yg nurin list diatas..termasuk yg tak listed..bukan setakat masa nurin kecik.. tp dari kecik sampai da keje..da beso panjang..anak2 yg da kawen pun layanan tetap sama...apetah lg nurin yg paling kecik dlm famili...

.....apapun nurin bersyukur mak masih ada..tu la bespen tu la ubat nurin..buah ati nurin..dari kecik sampai sekarang...kenot live without her..

.........tapi nurin tak seberuntung akak abang nurin.. nurin cuma dapat 25tahun hidup dengan bapak nurin..minus tahun2 yang nurin terpaksa berjauh.....tak lama...

...nurin masih muda...kadang2 darah muda..belum matang..cepat merajuk..kadang2 cepat buat perangai...belum dapat jadi anak yang betul2 baik utk dia............hmmmpph.....v_v

ok.. mata saya da kabur da tak nampak screen lappy.. kene stop..! T____________T

 

cuma yang nurin nak pesan.. to those yg masih ade mak bapak.. kadang2 apa yg dorang buat kita rasa tah hape2 tah.. tapi trust me.. just enjoy the moment.. layan aje.. kalo kita da tengok koleksi2 dia sepuluh kali pun ..buat la mcm first time tengok.. sebenarnya hati orang tua ni tak susah utk kita hepi kan.. tak perlu modal banyak...HANYA PERLU JADI ANAK MEREKA..BE THEIR CHILD

nurin selalu cakap kt anak2 sedara + laki nurin.. walaupun kita 'kayu' dengan orang lain.. kita jangan 'kayu' dengan parent.. waktu2 dia ada ni la kita patut guna utk kumpul kenangan2 manis dengan mereka... and selalunya bila nurin tengok anak2 yang dok ngn hal sendiri..kurang respon dengan orang tua mereka..lagi2 kalo orang tua nya da tua.. satu je perkataan yang muncul dalam kepala otak nurin :: RUGI..! ::



's
~ nurin

No comments: