Wednesday, March 14, 2012

560: [14/03/2012] : impian + cita2 saya...


takde sape pun suruh nurin buat karangan ''cita-cita saya'' saje je....tapi masa kt sekolah rendah dulu.. paling suka kalo cikgu suh tulis karangan tajuk ''cita-cita'' :P...tp..cita-cita zaman kanak-kanak haruslah da tak sama ngn cita-cita sekarang kalo masih ada yg sama pun mesti la da upgraded kan kan.....

1. nak pusing globe .... terutamanya negara2 yang punya sosio budaya yg tinggi..takde prejudis maupun diskriminasi..india ke bhutan ke..the higher the culture the better..!   cabangan dari tu.. bole la buat travelog blog sendiri.. memerhati budaya orang luar.. capture gambar2 cantik.. memerhati kehidupan dengan lebih luas...the more kita lihat orang luar..the more kita akan hargai apa yg ada di tanah air sendiri tak gitu??....: tapi kalo mampu laaa.. kalo tak mampu..pusing mana yg dapat je pun jadi lahh....& of coz mau pusing abis negara sendirik jugak..slow2...^^

2. mau ade creative shop sendiri - termasuk printing+designing+galleri+etc...

3. mau ade library cafe sendiri...sbb saya sangat suka makan sambil membaca.. bacaan n makanan ibarat pasir dan pantai cewahh..! hoo tingginye angan-angan..! ^^ 

4. of coz la mau big happy family sendiri...andai di izinkan tuhan...(ni no.1 ni..tp saje letak bawah2 sikit..^^)

5. my own small colourful office at home..: lom dpt bukak creative shop.. creative workspace dulu pun jadik laa ^^

6. mau belajar buat kek n kuih since saya buta memasak bab kuih + mau belajar menjahit since saya suke mendesign baju sendiri + mau belajar metap2..since tolong jemah bersiap ritu..cam best pulak :P

7. last but not least...angan2 yg paling realistik setakat nih..cuma kene sabar siiikit je lagi..''Nikon J1" haha..i know already menenangkan kemaruk dgn beli cik lumix as second camera.. tapi rupanya cinta paksa tetap tak sama ngn cinta semulajadi.. so..tak kire..! nak jugak...! :P


entry kali ni tak bergambar...:)
's
~ nurin

No comments: