.. since bbrp bulan lalu cik blakie agak terabaikan... 1 of the 2 RAM rosak, cik tikus pun da meninggal tp segala ke-OKU-an cik blakie terpaksa di sebelah matakan...bukan sebab ape.. asik tak sempat je nk p carik.. kalo sempat pun time2 tu la nak malas.. tak pun time tu la br dpt quality time ngn partner..maklum la dia busy cam YB..:P
akibat dari ke-OKU-an cik blakie maka mmg takde mood la nak edit2 ke apetah lagi nak amik job.. kalo amik pun setakat amik yang penting2..yang orang nak urgent bebeno.. kenapa? sbb bukan setakat nk edit.. nak tunggu dia load cs pun siap nurin leh siap masak megi campur telur n bawang hehe...punye laa lama...so bayangkan betapa sakit tulang belakang ni..kalo tiarap da rasa cam bengkok da nunggu.. kalo duduk rasa cam kusyen lemak kt punggung ni abis da....
so..semalam..
ade orang tu sibuk nak jengah factory outlet padini kat shah alam..sale besor katenye.. oo orang tu bukan saya.. sbb saya da terrr pegi jusco jcard day ritu... ni ade la sorang tu.. sekali bila sampai depan padini...baru ingat daa..ahad kilang tutup maa..:P
so melencong je la ke mana-mana... by default kalo shah alam.. either SACC or Plaza Alam Sentral (PAS).. niat di hati dan sanubari.. takde sebarang plan or perancangan mau shopping.. jalan2 jeh...
sekali masuk PAS ade COM/IT fair daaaaaa..................patut la payah bebeno nak carik parkingnyeee.....dalam kononnye cuma nak lalu-lalu... sekali.....
haaa... haha...dah depan mata kalo malas jugak tatau la kann... saje je cik blakie jinx kitoang p sini yeh.. suh kitoang belikan organ-organ dia la tuh ...:P
netis pc stand. cik tikus, RAM 2Gb, earphone and speaker..(oh menjak ade orang da terjangkit tengok cite korea.. speaker pun da jd penting da...:P walaupun cik blakie da ade altec lansing..tp tak cukup..! tak cukup..! haha..)
so after di cantum-cantumkan pada cik blakie.. kemain hepi lagi cik blakie.. haa tengok2.. kann ke sennyuumm je tu dia tuh...??
haa.. netis pc stand yang putih ni.. selain sebagai meja/ stand dia da siap sekali ngn usb fan tau.. so kalo buat keje atas ni..takde la masalah overheated kt cik blakie kalo terlebih keje.. pastu kaki dia leh lipat2 n badan dia leh lipat dua..so leh sumbat dalam beg PC..kalo nk ejas bahagian fan/top dia tuh 45degree pun boleh.. so kalo pakai ipad pun sesuai.. nak tengok muvie sambil baring pun sesuai ehehe...siap ade tempat letak air lagi..
and yang paling penting... dah bubuh dah extra 2Gb RAM so maknanye ape? haa baru kelip2 mata 4-5 kali siap load dah cs nye hehe.. laju semula dah.. so ha da leh main cs balik yeay..! dah boleh multitask balik..yeppii.. before ni dia takmo multitask.. nk single task pun lembab..kalo multitask-kan jugak..terus pengsan..! *_*
tengok cik blakie.. sbb leka nak carik yang the best for cik blakie.. both tuan cik blakie kelaparan tauu... petang2 baru dapat mam..!
lapar tahap nak angkat dagu pun tak larat haha....:D
salam sayang....
tuan cik blakie..:)
♥'s



No comments:
Post a Comment