Tuesday, October 11, 2011

515 ::[artwork] : template themed party

entry semalam nurin tepaksa simpan balik atas sebab2 peribadi..:D tapi tenkiu pada yang tinggal komen.. and atas doa2 nye..tuhan je mampu balas..^_______________________^

hoke kembali ke sebab utama entry ni ditulis..


since the only way nurin leh straighten up my head yang tengah mereng ni ialah dengan men-design..selagi kosong kepala selagi tu dia mereng..so kene disibuk2kan dengan creativeness hahah...maka telah timbul satu idea..


nurin rasa ramai je yang tau themed party kan? besday party ke hape ke.. so td design2 beberapa contoh template.. pinjam nama anak2 buah kecayangan.. jadi la gini... just for info.. all template kat bawah ni kirenye masih available la..(kalo ibu2 budak2 tu tak betul2 beli template nih laaaa~)

baru contoh so lom banyak lg..nak tengok detail sile pegi galeri alfannu saya..

the whole idea ialah.. boleh dibuat badges utk besday boy/girl.. top label utk cupcakes ke menu ke ..sticker ke.. tag goodies ke.. yang nurin tunjuk baru design utk badges.. dgn theme yang sama nurin leh sertakan sekali ngn kad jemputan, banner ke kad besday ke, kad get well soon ke.. pendek citernye kad lah..!or ape2 jua yang bole dijadikan set utk DIY party..asal idea nye ada ye ade je hasilnye nanti kan...? 

selalunye ade je pihak2 party planner yang sediakan lengkap utk themed party kan.. tp kes yang nurin cuba masuk ni.. utk mereka yang nak DIY party/majlis sendiri.. bajet2 punye..yang takmo amik full package..just perlu beberapa item tambahan or accesories je.. nak order badges ke signage je ke .or ala cart la ayat senang dia haaaa.. i can be one of your option..

ha selain tu..since now cik blakie da cembuh nurin da amik balik job repair gambo orang..walaupun tak sume nurin accept tp nurin try amik selagi mampu disiapkan..(maksudnye kalo nurin tak konpiden leh siapkan..nurin tak amik dah..) tp most soalan yg terpusing-pusing atas kepala.. requestnye ade..tp tak disertakan dengan saiz frame yang depa mau.. salah nurin jugak kan sbb nurin spesies tak buat quotation.. asal ade org request je baru buat.. so ni general info utk saiz standard frames:

Most frames are available in 5x7, 8x10, 8 1/2x11, 9x12,  11x14, 14 x18, 16x20, 18x24, 20x24, 22x28, and 24x30 inch sizes. 


and hal lagi satu... haa nurin skrg da tak terpengaruh da nk upgrade cik pc since cik blakie pun bole je nk design..now nurin tengah aim nak lengkapkan tools utk designing.. al-contoh.. aiming for photo printer / cutter / craft punch / laminate machine dan segala-galanye yang berkaitan..so aa 'sape-sape' laaa..'orang' tu...kalo nk kasi nurin hadiah .. takyah susah2 da nk pikir.. bagi je PHOTO PRINTER...heheheee...:P


p/s:// oh gamba tomel fatin pun da up kat alfannu..! harap mami and dedi fatin tak marah ye? sbb gamba tomel fatin menceriakan galeri alfannu...so tak tahan nk tepek situ..:D



's
~ nurin

No comments: