huhehuehuee..da lama tak blogging dengan proper n penuh etika guna pc.. entry2 before open letter tu dok bersepah n merapu sbb saje nak buang masa blogging thru tablet..
eniwei..ni sambungan citer semalam...kene tepek..nanti da tua2 tengok balik..before tu citer dari akar umbi dulu haha...
oke merujuk pada gamba bawah belah kiri.. tu ialah hobi nurin kalau travel jauh ngn laki.. jauh tu kategori balik johor pun da kire jauh la tu.. kalo laaaggii jauh..lagi banyak la yg nurin sumbat..apetah lg kt umah so moral of stori nye nurin mmg suke makan eskrim ..
hokeh gamba kanan... disebabkan semalam nurin keluar shopping barang dapuq sikit.. alang2 nurin beli kek beskin.. niatnye laki balik dari outstation ade la desert spesel gitu... so itu rupe asal kek nye..nyaammii kan? ikutkan kalo ade kek kacang merah yg mcm eskrim batang tu nurin belasah tu dulu haha..
oke then cam biasa, nurin kalo tak men-DIY-kan ape2 utk celebrate sesuatu rasa macam gatal2 satu badan gitu.. so..buat la projek kecik sat.. tak lama pun nurin amik masa 15min je nak buat..
semalam time beli kek beskin tu.. adik yg jual tu includekan sekali ngn lilin ngn tag 'happy birthday' yang cucuk atas kek tu... memandang kan dia da bagi..so tak baek membazir haha.. stat la kepala carik2 mentol..
then bila da sampai umah tengok ape yg nurin bole buat..tot tet tot tet..cikcikcikikikcik...!! tengg..!! jadi la begini rupenye...
instead of happy birthday, jadi happy 3 anniversary.. hehehe...kiut kan? kiut kan? haha..
proses pembuatannya tak dapat nurin snap, sbb semalam tak terpikir pun nk rajin blogging lg.:P. tak laa.. ekceli nurin ade masa brape jam je before laki sampai so buat laju yg amat..meep! meep..!
but basically bahan yg nurin guna, fabrik apetu yg org buat craft tu.. aisey lupe nama.. then gam pistol tu.. then pen silver kaler, then yg kilat2 org tabur2 tu.. ngn penyepit baju..godeh2..15 minit pastu siaapp....
pastu gigih la masak...kalo orang tengok, apende la hari spesel masak lempeng kan? ape kelasss? yee memang tak kelas pun janji mende tu kita suke.. maklum la incik iwan tu kalo nampak western mata dia tak bling..bling.. tapi kalo nampak lempeng ngn cecah dia.. otomatik dia baik mood..lgpun nurin saje je masak lempeng ni jarang2 supaya dia menten spesel di tekak laki .:P
so instead of memfancykan celebration ..lebih baik buat yg dia suke... kan ke unik n kiut tuh? hhaha ok perasan. so.. insted of candle light dinner.. nurin buat kampung style light dinner hahahaha... cer try makan lempeng ngn sambal cili ijo pastu bubuh ayam ape nama tu..sendirik masak tp tatau nama..haha oke rupe dia mcm ayam goreng kunyit tp ade buh rempah lain sikit.. pastu tepek sayur sikit pastu gulung2 dalam lempeng.. pastu makan.. pehh da kategori chicken roll dah..
so pastu..tunggu la laki balik... sambil main game pastu tertido sat.. tau2 laki da sampai.. serabut je maklum la penat blk outstation kan.. takpe yang..kali ni nurin yg stendby ayg makan je..tahun lepas nurin da ngelat da buat dek je..tunggu laki je yg initiates ape2.. haha..
so seperti yang tertulis dalam open letter semalam.. dia bebetul buat tugas yg menunggu tu dulu.. memula buang bangkai burung lelayang yg da bersemut kt bawah baldi kt luar tu..eeeeeeee... pastu dia cucikan sekali beranda tu.. alang2 kan.. gud2...
pastu terus buat QC kt sume plug2 umah berpandukan eksplenesen bini, sbb b4 tu bini da kompemkan dulu mana yg rosak mana yg menten.. da test dulu satu2... hokeh on the spot sume prob settle..cepat jee..gud gud.. tak sesia ayang amik eletrical engineering..tak yah da kite hire electrician.
then bila sume da settle.. nurin saje tak ajak makan dulu.. da orang penat.. bior la dulu.. da rehat gitu tetibe iwan bawak keluar ini....hahaha atooiii laaa...
rupenye dia pun beli jugak kek beskin robing.. tapi yg perasa mangga coklat.. besaq pulak tu..tah sape yg nak makan...haha oke gelak2 sakan terus tunjuk kek comel yg nurin da prepare dlm fridge...kire memasing kasi memasing kek eskrim.. alasan beli jugek?..katenye sbb hobi bini yg nurin tulis kt atas awal2 td...huhu ok2 anyway 'ubi kayu dalam loyang, tenkiyu yang' hihi..^^
lepas da membelasah pe sume.. nurin lari masuk bilik pasai nak kejo toilet..tup2..okeeeeeeeeee.... hahaha memang trademark laki i sungguh laa...haha.. tergantung cik mek molek ni kt wall mirror dlm bilik.. "pagi-pagi gosok gigi, terima kasih sekali lagi."..hihiii
![]() |
| bertambah lg seko bebear kecik.. |
anyway...enibesari kali ni.. kaya sikit la ngn kek.. kalo makan ramai2..cepat la abis.. nak harapkan 2 org ni je.. memang berkurun la nak abis.. nak bawak opis..takut cayaq pulak..tengok la cemane sok... ape2 pun next celebration kita sambut sekali ngn besday kak ani di sinunn...yeayy..!
♥'s
~ nurin






No comments:
Post a Comment