Wednesday, January 25, 2012

541:[family] : majlis Amani & Ammar

since da post bebanyak kt fb... 
untuk version blog ade bbrp gamba yg berulang..tp ade yg takde bubuh dlm fb..

tepek utk kenang-kenangan...

tarikh 20 januari 2012..
our mommy datang yeayy..! sekali ngn kak ani..
so aritu pulun goodies...

seriously nurin rasa goodies budak2 ni lagi vogue dari goodies nurin kawen huhu...T_T



ari kejadian... 21 /01 /2012 sabtu...
pagi2 lagi vendor2 yang kak ajim hire sume datang...
yang deko khemah..yang katering.. yang setap meja ....yang tiup belon...




kalo ikutkan.. belakang meja tu takde tabir putih.. kosong je gitu..
tp nurin yg request bubuh tabir supaya kaler lagi naik dalam gambo..
 malangnye sbb dorg tak terpikir awal kan so depa tak prepare ...
 jadinye mana kain yg ade lebih main tepek je kat belakang camtu.. tp kira ok aaa...


then kek otomen n kek pinses yang diorder dari vendor lain pun sampai...
sekali ngn cupcakes..









so sementara mereka deko2 kitoang posing2 dulu..:P
semenonye kalo ikut plan.. sume ahli keluarga kene pakai putih..
tp  atas bbrp sbb.. tak sume pakai...
pokcu wan pun sbb orang kuat kene keje banyak dia pakai baju putih bila majlis stat je... 






then bila jam 2.30pm nurin da stat nk make over si kecik ni.. pakai kan ape2 supaya nampak 
comel n ceria... tp masalahnye pas mekap takmo turun..sebab segan...:P


si kecik zakwan pulak sbb terlalu aktif pagi2.. tengahari da tertido kt dapur..
majlis da nak stat baru nk mangun.. so serabut2 pun belasah je..pakaikan uniform...
ngn muka comot..rambut tak sikat..haha.. 


and..
at 3.00pm...majlis besday pun bermula.....^^




both besday girl n boy dlm 2 emosi berbeza...
iklil sbb memang karakter dia yg pemalu..so dia kurang sporting bila kene suruh pose depan orang ramai...
ammar sbb kene paksa bangun.. mamai..! haha..




then uncle clown try nk idupkan suasana...
iklil da nyorok kat tepi... zakwan mamai2 terus ciken dance haha..




most props n goodies custom made..
termasuk air mineral, coklat, bubble..etc...









pas kek kene potong masing2 dapat topper figure..
ammar makan kaki otomen je hha...






ini ialah hasil perbuatan mak ani..!




bab makanan...
ade 3 batches...
batch 1st - nasi tomato lengkap dengan acar + roti jalan n kari..+ air mangga
batch 2nd : laksa pinang + air tembikai + sandwich
batch 3 : soto + cendol...
side dish : kuih muih + buah-buahan + ais krim...
nurin rasa time kenduri kawin nurin pun menu tak secanggih ini...huhu
siap 3 round org katering bubuh makanan..






petang2..da acara bebas...lantak sana nak buat ape..:P





stori disebalik munge belon ni.. 
actually before balik uncle clown tu nak kasi last balloon.. then dia tanye sapee nak??
ade laa dlm beberapa orang budak kecik serentak ckp "nakkkkkkk...!!''
termasuk sorang budak beso ni..hehe.. tup2 dlm ramai2 tu.. clown tu pilih nurin... pe lagi 
siap ade budak tecik2 tu tak puas ati haha...tp i tak kisah.. i tak pedulik ..! haha...
akibatnye kak ani takmo ngaku adik.. iwan malu nk ngaku bini hahahaa.....



isi beg goodies..
sume custom






busu n famili sampai malam...

and...time to bukak presents...




adiah sume best2.. tp opkos la utk cikbuku..adiah nurin je di highlight..:P

since iklil amani da de tunjuk minat dlm fotography.. ayah n ibu belikan digicam lego...
zakwan pulak dpt full set hot wheels..

next 2 days.. (betul2 pas nurin sampai dari kampung..) 
depa pakat tdo umah nurin sehari semalam..
so sakan dua2 si kecik snap pic guna adiah kakak..



actually 22/01/2012..
nurin n iwan berkejar balik kota tinggi sbb ada majlis doa selamat
parent in law nk p umrah sekali ngn majlis cukur jambul 3 cucu ..
dlm beg goodies depa bagi orked hidup..

so sebelum nurin balik semula kL 23/01/2012...
abah and mak kasi satu kotak beso orked yang berbaki...
akibatnye dpt la jambangan orked segar kt dlm umah ...

estimation jangka hayat 2 minggu..
(pasai kat tiap kuntum..bawah nye ade tabung air)
kalo rajin nk tanam..dipersilakan..^^


pas agih2 n bagi2 kat mak n kakak nurin...
dapat la satu pasu penuh.. ok aaa..



sekian....

p/s:
sori aa entry kali ni intonasi agak stiff..
 sbb nurin penat..:P  malas nak ye ye o..janji save dlm cikbuku...

's
~ nurin

2 comments:

merpati biru said...

nurin..bape budget wat besday party utk budak2 tuh ek? kwn kite tnye la..sebb siap ade clown sekali..amik pakej ke?

iedayah said...

wa..dahsyat ea bdk zaman skrg