sudah jumpa...!
wah terasa sungguh heaven..!

k..ye ye cerita dr awal..
td siang redz bawak ke 1 kedai...suh pilih cat..
cam biasa nurin akan take tawaf bbrp kali...
perhati sana sini...weeeuuuuu...!! tingg..!!!

i lovee♥♥♥♥ that kedai..
how i wish i could snap a pic pastu tepek kt sini kasi tunjuk...
tp td dua2 org ni tak bawak tepon..
so tade la gambaunye..
papepun pendekkan citenye...
after belek2 barang2 kt situ..
kuar ilham berlambak2....cuma yg jd masalahnye...
me....
when ilham membuak nak keluar...akan dpt satu sindrom...
tadi tu sempat kuar rasa tamak..
nak beli aje semua2 tuh..siap pikir simpan utk masa depan lagi...

tapi masalahnye lagi...itu cuma rumah sewa...
and kali ni nurin terpaksa belajar menahan diri dr merealisasikan idea2 itu..

and and..
cabaran nye lagi...
otak nurin berpusing pusing...
kalo rumah sendiri bole la all out kan...
tapi sbb rumah sewa..

nurin kene pikirkan
mcmana utk dapatkan hasil yg menggembirakan
tapi cuma perlu kuarkan modal yg cipuuutt jeh...
pastu kene pikir ke-praktikalan jangka masa panjang n ke-flexible-an
setiap satu item yg dibeli...takleh main hentam pikir utk cantikkan rumah ni je..
kene pikir sesuatu yg bole 'masuk' n flexible utk kegunaan masa depan..
plus berbaloi ke if buat sekian2 utk rumah sewa..so..
mmg kene pikir praktikal, sederhana n buat yg berbaloi-baloi je..
mana la tau kot2 rezeki cepat ke kan dpt rumah...
kot2 menang peraduan ke hape ehehee....
so td nurin bersila kt hujung rumah tuh..
lama merenung...

pikir macamana..apa...bagaimana..bila..bla bla bla...
paling menekan kepala otak ialah soalan...
bagaimana nk buat its all worth it.
..

termasuk da mula fikir...
how can i afford my dream house...
'my-home-my-heaven'

k..yg tu..out of topic..bese la kan perasaan2 cenggini meresap2..
anyway...td sbb sibuk duk membelek item2 lain..
sibuk perah otak itu ini bagai...
suppose mau pilih kaler yg
PURPLE2..calm LAVENDER ke pe..
tp yg penting in PURPLE family la kann...kene pilih2 option kaler dulu
ade byk jenis..
pastu nt baru depa check harga kt system...
pastu nt baru nk decide mana 1 le kononnye..
tapi.....
lepas nurin main tunjuk2 je kaler..
lom serius pun lagi..
nurin p sambung aktiviti 'merenung' n memerah idea..
kt dept lain...

leka pulak..terlupa nk sambung aktiviti pilih kaler
p biaq je depa diskas2..
sekali after cat siap dibancuh...
tgk hasil dlm tin...
PINK..!
bukan slow pink eh...dark pink kuikuiii...

aahahahaa...
ahhh belasahhh je la..
so kompom da ni...
tade kaler tema khas utk umah tu karang...
thema nye
warna warni..!

bior colourful janji ceria mcm kt atas nih...
and happy duk situ..
ehehehehe..

p/s: anyway..just nk note..langsir da beli da masa nurin ikut redz outstation kt jb ritu...kaler lain2 gak ehehe...karang nt pepandai la godeh sana sini...match tak match belakang kire.. modified sampai match..! ahak ahak...belasah je la labu...

♥'s
~nurin
No comments:
Post a Comment