mm..atas sebab2 yg tak perlu dinyatakan...
(or mebi later if i change my mind...i cover story sikit2..)
''
tapi ni tengah pening nih...
nak decide kaler pe..
must to demi membangkit kan mood yg baru...
so camne?

i came up with these...
harap bole membantu dlm menentukan keputusan akhir..
(sape2 nk bg cadangan SILEEEE..MEH MEH TOLONG MEHH...)
k..so...
memula lakar rumah dulu guna paint...
cenggini....


ini lakaran separuh dr tgh ke arah dapur...
lakaran utk area hall ke sliding door kendian...
utk membantu kecikkan skop pemilihan kaler...
...n padanan kaler keseluruhan rumah ngn perabot..
nurin lukis dulu siap2 sala satu perabot rumah yg sedia ada..
so cam kes ni.. nurin pilih meja makan kitoang..
ha tepek 1 kt situ ...
pastu...baru testing kaler demi kaler..
but before menesting harus ingat...
hasil mau OPTIMUM tapi..
perubahan MUSTI dlm kadar minima sahaja..
sebab ni cuma rumah sewa..
so takmo all out beria ia kan...huhu ...
kedekuts..! tp suke ati i laa kannn ;p...

so..mau mencari kombinasi tone yang sesuai..
and aaa aa nurin kalo leh nak suasana yg simple n nampak clean..n ringan yeh..
but elegant at the same time..and and paling penting..
menenangkan hati ini bila berada di dalamnye..
so meh...
kite try satu satu..
ini?
atau ini?

k takpe try lain sikit..
meroyan2 sikit guna warna terang2 cenggini?

No No NO..!
ermm ini?

aa kalo ini?
ok KIV dulu...
try ini pulak..

next..!

kalo bole nurin prefer nk banyak putih lg..
so...
try ni pulak..

erm next..!
tapi....
banyak pulak kaler nk pakai..

kiv sat....next..!

next..!
tp dark grey + dark green...mebi secara live lg nampak kutt..

erm kalo leh nk minimakan perabot sebab ruang tak bape byk
tp nak balancekan hurmmmm....
so pekata kalo....

nah..!
mau baanyak kaler putih...
dark tone kt 1 of wall pastu guna tone terang kt beberapa sisi wall lain
nk bg ilusi rumah nampak panjang..
n a bit luas..
me prefer either lavender or grey+dark green utk dark tone cam kt atas nih.
..utk tone terang either putih or light grey...
tapi.....

hmm cemane nih...
takpe cuba lagi.....

::bilik tidur sama bilik solat either light pink or ijo lumut ok kutt?::
♥'s
~nurin
update:: td godeh blog sab...eee dia bg award aaa.. tu tu tgk da tepek kt tepi ahaha.. maceh sab.. tp tag nye nt rajin2 nurin jawab yehhh..simpan dlm draft dulu..cuma yg tak tahannye dia kata nurin pendiam n stone..(Nuyin --> pendiam & stone..mcm laki gue..ahaks!...tapi kalau tgh marah..umpama jolok sarang tebuan.) stone tu betul (bab feeling2 nih)..bab marah tu pun err err hee cam tau tau jeh sabb huu..lalalaa..
tp tang pendiam tuh ahak ahakkk...yeke? ngeee...::

psst..! nurin cot cet cot cet smenanye..tp pd mereka2 yg nurin suke n selesa sahaja eheheee
1 comment:
saya stuju ijo lumut dan ijo cair di gabungkan bersama. nampak classic. tapi certain2 part laa..
Post a Comment