Thursday, July 15, 2010

309. uhh..!


walaupun statement yg tertera di bawah ini bukan ditujukan setepek kt idung pesek nurin nih.. walaupun cik senah ni cuma bg pendapat secara general jeh...

Cik Senah Ronggeng

"Budak2 zmn skrang ni, beli dslr terus assume diri sebagai potografer..
that's poyografer. Sekian. :)"


walaupun nurin tak kenal pun sape tah cik senah nih..sebab nurin terbaca komen ni dr comment kt status fb salah sorang potograper peberet nurin jeh...

TETAPHIIII....!!

walaupun cuma sebagai pemilik slr ciput2 jeh...still nurin jugak sala sorg pemilik slr.. and...huhuu i teraseee tauuuuu...!!

so ni nurin ingin menjustifikasikan pendirian nurin sebagai remaja(cewah perasan remaja lagi ehe) /budak2 sekarang yg depa dok tuju tuh....yg punye slr tu yg dia kata perasan as potograper tuh..ttg sudut pandang dr pihak nurin secare personal wuhuhuu...


so..cik senah..fyi ...adalah sangat2 salah pendapat n tuduhan itu..objectionn yang ariff...!!

kalo org len perasan diri dia potograper cuma dengan ade slr tu nurin tatau..
tp kalo dr sudut pandang nurin....niat dia cuma sebijik jeh...

nurin dr kecit2 suke perati2 sekeliling..
suke lukis2..suke tenung2 lukisan...lagi2 yg ade soul..or ade cerita disebalik lukisan tuh..
suke jugak perati2 keadaan sekeliling n terasa nk simpan moment2 tertentu yg nurin nampak tu sampai bila2...

itu sebab nurin suke kamera...!

masa kureng duit..nurin beli digital yg murah2...(tp cukup elegant..! awww..)
my finepix yg itam solid made in japan tuh...(skrg kt mana eh? incik redzuan sile jawab?)

tp pahtu finepix nurin mula tunjukkan simptom2 tak mampu menahan beban kerja or work load dr nurin..so dia stat buat pangai...

then nurin da de fulus lebey sikit...
nurin sambar la sejibik slr...tu pun yg paling cikai di antara family Nikon...

da de slr sebijik...ye digunakan tangkap la gamba..
lagi2 time jumpe moment2 best ye amik...
da amik gamba ye gayanye macam potograper..
walaupun sebenarnye cuma amik sebab suka2 hobi minat...

pastu da amik gamba ye touch up sikit kasi berseri...
mana2 potograper pro pun buat mende sama touch up....
takkan la saye yg cikai2 ni nk tibai letak without touch up mcm amik gamba gune super slr..

tapi apa2 pun kepuasan nye tuh....mcm
minum fresh oren kt tgh2 padang pasir...ahhhhhh...!
hati moody pun jd senang....
hepii jeh....

so cik senah.....poyographer kah kami2 ini??????

NOOOOOOOOOOO....! ape2 pun hasil tangkapan itu...
seni tetap adalah subjektif ...
and hak milik setiap insan (cewah ahaha)....

seni fotography bukan cuma milik fotographer...

paham cik senah....?!



yang benar...kaki seni gak...
(walau tahap ciput n cikai jeh takpeeee)

's
~nurin

1 comment:

Iera said...

setuju dengan nurin..dan yg penting :

'seni tetap adalah subjektif ...
and hak milik setiap insan (cewah ahaha)....'

kerana kak iera juga suka seni..