perkare 1:-
entah:
td mase otw p opis dengo lagu ni kt radio for the very 1st time..a very new for me..mmg xnah dengo b4 but once dengo je da leh tangkap the whole story n da leh teke sape yg nyanyi, so td da jmpe.. come try dengo..dasat penangan mamat ni nyanyi..the song title is entah by afghan
*************************************************************************************
*************************************************************************************
terer si afghan ni nyanyi sbb bule buat kite ase situasi tuh.. n yep i think i felt it once.. once in my life i dont know whether i could able to love someone again or not...tp ape2pun yg pahit, yg silap, yg sakit dimase lalu tu la yg mnjadikan siapa diri kita skrg, am i rite? pe pung hope no more at the future eheh amiinn..insya-Allah..
perkare 2:-
tak suke:
semenanye xde intention pun nk tulis perkare no.2 ni.. td just nk share lagu tuh je, tp sbb cam macthing lak ngn lagu ataih tu plus, time tgh taip perkare 1 tuh, cik wan naja p tnye soklan monus kt kite ehehe. a very simple short survey question but have looooongggg answer hahaha...plus br je kelmarin de soang kawan ni mintak nurin ajo dia cmne nk tekel girl yg dia ske tuh soo..erm the idea pop up la.. wan naja jgn mayah ye ehehe sket je nk relate nih..
soklan dia: ape ciri2 lelaki yg nurin x suke? huu wuuu
sekali tibe2 terpikir..all these while (honestly) nurin x penah pk pun sebarang ciri2 samade suke or tak..coz nurin tak penah letak sebarang syarat utk sesiape pun die itu (jodoh) dr dulu lg.. so once mokcik ni tnye, nurin wat fast analysis dr pengalaman2 yg sudah& skrg..just bg ciri berlawanan dgn ciri2 yg selalu wat nurin senang cair ahak ahak..
ciri2 yg nurin TAK SUKE n mebi ciri2 general yg pempuan2 lain pn tak suke..so guys note nurin nk bg tips nih ehehe:
1. agama - dolu2 mase lum memilih (eceececee)... sedo x sedo nurin selalu scanning bab ni. perati je de org tu nk tunggu nurin remind lom solat ke or dia yg remind mase da time..or worse dia wat2 lupe time solat da kene langgo.. busy shopping ke pe never be a reason utk langgo solat k.. worse kalo da xleh nk jalankan tanggungjwab tp byk ckp lak nk justified n mempersoalkan hukum itu ini dlm kekaburan n logik sendiri...
kegentlemenan koang akan semakin terserlah if koang alert bab agama nih..caye lah..n in case of nurin, if the guy da leceh bab2 nih.. nurin rejek terus hihi..
so tak suke : agama diperlekehkan - rejek
2. ke- gentlemen-an - bole dilihat dr cara u guys mghormati seseorg x kire jantina, umo, bangse, the way u guys bawak diri, menghormati pempuan yg koang bwk kuar tuh..bgaimana koang mnghandle sesuatu yg mnjadi tanggungjawab..etc..yg x gentlement tu cam...haa sndiri mau pk aa..eeehehe..kalo smpai bab makan pun berkire, siap leh wat2 p toilet or basuh tgn lama2 time bayo makan..(da penah kene da nih).. tp mase order n makan sakan pulak... tak pun member tu br je nk pilih makan dia da potong dulu..tak kasi org tu pilih sndiri hehehe.. xpun contoh lain, hal ehwal kebajikan diri sndiri pn nk harap member tu je jaga..xhormat org tuh, lum pape da gatai2..pendek cite x gentlemen lahh..haa bek cek skrg...
so tak suke: tak gentlemen lansung -rejek
3. bijak - ehehe yg ni actually ciri khas yg utk kategori yg nurin highlight ..di ulangi nurin punye taste ok..org len nurin tatau..nurin ske org bijak ahahah haaa pecah rahsiee..so dolu2 nurin sng nk cair ngn org yg bijak dgn x sngaje selalu terrr-scanning tahap kebijakan org ituh..if dia x bijak walaupun muke ensem bak fahrin or brad pitt, susa utk nurin cair..if nk tercair pun x jadik..eehehee... bijak leh ditapsirkn n di tgk dr byk segi, including bijak dlm sesuatu yg dia suke or pakar, bijak membawa diri, bijak berpakaian, bijak dlm membuat pertimbangan, bijak mbuat keputusan..pendek cite i like someone with brain lah..brain with humblity..bijak is diff with pandai k.. pandai sijil berbukit pun x mnyebabkn seseorg itu bijak.. so u guys..being smart also akan mnyebabkn u all nmpk confident..confidence is charming okeh.. cek2..
so tak suke : yang x bijak
4. gaya bahasa - gaya berckap mempamerkan personaliti kite.. if awal2 asik mencarut je, or asik ber perasangke-negative je, or too much complaining, or asik bercakap gah or bahase yg digunekan pun sme yg censored2 je..so nothing to prove la..keperibadian leh dicerminkan dr ape yg kite utarakan.. as for me.. dr kecit pemili mmg mengharamkan perkataan yg berunsur carut, kasaq, n sewaktu dgnnya, so if org itu asal bckp je tp tinge nurin cam berdesing2 je mate pun terkenyit2 je sbb nk tahan dianye panahan petir bahase yg kuar dr mulut tuh..make tanpe segan silu nurin kuarkn dia dr list.. i never attracted n impressed by someone yg berbahasa kasar...never cair punye..so i believe other girl pun sme gak..if the girl ok pun..nurin caye..mak bapak dorg x approve punye..kompom..guys take note...
so tak suke : ckp kasaq, ckp besaq, ckp tipu..mncarut
5. kreatif - i like someone yg kreatif, ahahaa bukan kreatif dr segi fizikal je ek..tp ke- kreatipan dlm mencuyik ati n perhatian nurin ahahaa... im kayu ok..so i need no more kayu in my life.. nurin caye girls lain pn lebey sng nk cair n attracted to someone yg kreatif mencuri perhatian..with a lil bit sense of humor, mix with reasonable common sensical, n menjadi diri sndiri diwaktu yg sama..akan meningkat kan peluang koang utk cairkan girl yg koang attack tuh.. (but not me yaa... ehe terkecuali dlm tips nih )
so kureng ske : kayu pembaris
6.ermm ade byk tp nk list sme ke? ehehehee...cukup aa 5 tuh..basic hehehe x kreatif aa koang kalo sme2 pn nk kene bgtau kan...ehe ...

p/s: ni tips ciri2 yg mnyebabkn ati tercair je okeh..bukan diguna pakai utk mnjalinkan persahabatan, as for me..sape2 pn leh jd kawan..eventho sme2 ciri2 x ske tu ade xmnybbkn seseorg tu ilang hak utk dijadikan kawan.. so kawan saje lah tp to be considered to be someone spesel tuuu aaa wallahu-alam...hanya Dia yg mngetahui rahsia-Nya.. (xleh ckp x mungkin or mustahil nt jd takabur ehe)
No comments:
Post a Comment