well semalam...disebabkn ilham yg da kering (nk siapkan tempahan org) nurin keluar sekejap ambik angin kt luar...so jalan2 p tesco (saye ulangi ...yg sepatutnye diBOIKOT) huhuu..nk wat cmne kan..da POS office ade kt situ je utk area yg terdekat laa..
so pas urusan yg x dapat disetelkan sbb perkhidmatan utk ASB da tutup, nurin pun balik aa kan..
sempat la sambar paparoti sebiji &double choc cupcakes sebiji..
then masuk kete....
tengah sodap2 melantak paparoti tetibe...
oOOpocoottt...!!!
ade 1 kepala amoi melekat kt tingkap kete belah driver ...! hoh..!
tercampak papa roti n cupcakes eden...
ntah bile masa dia leh ada kt situ..ngeri la plk...tp sbb dia senyum2 comel..nurin turunkn jgk tingkap kete sket..asal dengo ape dia nk ckp..ingt nk bg barang tercicir ke ape kan..tnye ape dia nak?pahtu camni la lebih kurang..
"huu..terkejut i..ye ada apa ye? "
"oo..aiyoo sis soli2..saye bukan nk wat ape2..saya mau tunjuk sama kakak..minggu depan sini ada buat itu plomosi (promosi) jual macam2 punya..12hb sini ada buat plomosi.."
"emm..ok..then..?"
"eii kejap aa akak..saya mau tnya..akak kelija sini ka?"
"ohh..tak saya x kerja sini, saya tinggal area sini"
"ooo ...duduk sini ka? lumah dekat ka? kakak umo belapa tahun aa kakak?"
"em? 25 this year..why?"
"hoh..!!! betul ka kakak? jgn tipu aa kakak...!"
"tak lah nk tipu buat apa..betul la..kenapa?"
"aiyooo...butul ka kakak? saya x bole pecaya loo kakak..kakak punya muka mcm itu 21-22 tahun punya..manyak cantik punya..sudah kelija ka kakak??"
"sudah la moi..25yrs old loh ini tahun..kenapa ye? ada apa sbnrnya ni ye?" ( ekceli time ni da ase lain mcm da ngn cik adik nih..td nk ckp pasal pomosi ni da nk puji je memanjang...hmmm..)
"takda apa la kakak..saya tidak pecaya lohh..haiyooo 25 ka?? (smbil dia berdiri ckp soang2 cam kagum sangat je huuuu..da musykil da nih)
"em amoi..actually i xleh lama2 la kt sini, so ada apa ye? "(tepakse wat excuse sbb this girl x lepas pegang cermin tingkap kte..takkan nk main blah je kot kan?..x baik la camtu)
"oo tada ape la kakak saya mau tunjuk akak ini voucher.." (sambil dia tunjuk sekeping kupon yg mcm da x berapa baru..)
then ...
"bla..blaa..yadaa..yadaaa..." mcm2 dia explain tp susa nk catch up sbb agak pekat pelat dia nih..tp setakat yg nurin paham, dia suh nurin koyak kupon tu n tengok ape dlm..kalo ada tulis 50% diskaun ke 30% ke..next week dtg bwk kupon leh beli dgn kupon diskaun tuh..tp kalo 'thank you' je..tade pape kot..huu tada paham lohh...then beria dia explain mcm2 berulang2..bersungguh2..nk tinggal camtu je kesian so..nk bg potong ckp dia yg berjela tuh..
"i x nampak pn ape2 persiapan kt sini nk wat karnival..u sorang je ke wat promosi kt sini?"
"oo tak laa kakak..itu bos saya ada di sana" smbil dia tunjuk 2 org mamat yg tgh berdiri x bape jauh..
"em ok..so apa yg u nk i buat? "
"kakak bukak la ini tiket..tgk apa itu dalam tulis.."
"oo ..ok..i bukak ye.." melayan je aah..this girl is adorable actually, sbb tu melayan je tgk dulu..
"hmm..ape ni?" tgk tade tulis ape2 just thank you n congratulation..bla bla..anniversary...
this girl mule2 cam x kisah..tp bile nurin tnye lg ape nih?
"WOOOO...Haaaaiiiiiyyyoooo...!! aaaaaaaaa.!!! (gile kuat dia jerit kt telinga nurin huhuu) waaaa..!! kakakk..!! tahniahhh..! congratss..!!! aaaa..!! (jerit2 pahtu salam2 nurin..jerit lg salam lg..jerit salam..hohoo)
"eit2...errr..kenapa ni??"
"haiyoo kakak..kakak tau takk..ni grand prize lohhh...!! bla..bla...tadaaa..yadaa..." mcm2 dia ckp tak dpt nk catch up jugak, sbb she's tooo excited..! then tgh kecoh2 dia lompat2..dtg bos dia..tanye
"kenapa ni? "
then girl tu bgtau dia aa nurin da koyak dpt grand prize la ape..perdana v6.. huhuu..
then that girl salam lg nurin..n lompat2 kegembiraan..hoh..that guy pun nk salam gak but..
"upss..sorry ya..tp i x salam ngn guys, actually ade apa ni??"
then that guy cite la mcm2 lg..n sepanjang dia bercerita..cik adik ni asik nk salaammmmm je dr td..hohooohh...then pas dia da..bla..bla..
nurin capai phone, then..."em im sorry ya..both of u..i tgh rush ni, someone is waiting for me rite now..i kene pegi.."
"aiyoo kakak..takkan mau pegi..ini hadiah u punye lohh"
"emm takpe kot..i rasa u bagi je lah kt sape2..hadiah dr i..u nk amik pun boleh"
"aiyoo kakak..u tau ka..ini value berapa loh?"
"ok2 i tau..tp i truly can't wait anymore lah..sorry ya..got to go.." tp ini mamat tak mau jugak lepaskn kete nurin, kang main jalan je ada yg patah jari kaki ke ape lak kang..cik adik tu pun sama..
"u guys listen..im sorry ya..cari org lain..i tak interested pn nk amik adiah tu..betul..k sorry" pahtu dorg berdua berbincang dlm bahasa cina..
huu..kalo ikut ati jahat ni..nk blah aje..tp as a human..tgk dak amoi ni excited semacam..x sampai ati lak nk main p camtu je..tgh2 dok2 sangkut tu..dtg soang pak gad dgn bergaye nye..tnye
"hei..u apa bikin? gores & menang ka?"
n nurin xleh nk api2kan pak gad tu kate ye..! pakcik ye..! ye..! kesian lak tgk muka dak amoi nih..so nurin just bg signal bahu like "i myself dont know what actually is going on now..!" kt pak gad tuh.. pak gad tu pun paham..so dia x marah byk2 just tunggu situ..
so then.. slowly nurin nmpk guy cine tu sorok tiket td dlm poket suar dia..n nurin just bg smile n then get away from there..huu selamat...mekacih pakcik..kalo pakcik tu tak dtg tatau aa bape lama lg nurin sangkut..
pastu nurin tak terus balik, terus jalan2 pusing prima saujana..tunggu sorang budak comel tu smpai..nk makan sama punye pasal..sanggup dtg jauh2..then tunggu punya tunggu..pusing punya pusing..huuuu..emmm..impressive..de selai cheong sam merah tergantung kt 1 butik nih.. tinggal 2 je..1 itam, 1 merah.. tenung punye tenung...
rembat jek 1..ahahaaaaaa..! walaupn bocor poket tp puas ati...tatau la kenape hohoo...mebi aura amoi td melekat kot.. takpe la..lgpn tu bukan cheong sam biasa...its unik n sesuai dipakai ngn tudung..ok pe..bedal je lah..
so the moral here:
1. as to that amoi..mmg la dia lompat2 hepi..gembira..salam2..& try to make connection with me..supaya nurin leh sangkut n termakan pujuk dia kan.. but 1 thing for sure..those happiness tu tak datang dari hati..why nurin berani ckp camni? yup berani sebab..sebagai makhluk ciptaan tuhan yg maha hebat ni..manusia tu diberi hati n kekuatan utk merasai sesuatu..kite2 ni semua ada antenna..pasan ngn x pasan je..tau ngn tatau gune jee.. yg nyata..masa amoi tu lompat2 salam2..dr secara luarannye mmg terlalu2 hepi..but.. i can't feel it inside..terasa sgt aura pura2 nye tuh..so tu maknenye..kalo ape2 pun yg kite nak buat biarla dtg dr hati yg ikhlas.. tak kisah la utk ape jugak situasi..sbb bukan setakat kite yg rasa puas..tp org2 sekeliling kite pun dpt rasa keikhlasan kite dr dlm..& most important..Allah swt tau..
2.moral no.2..huu kalo da tau bulan tu budget terrlari alignment...JANGAN masuk butik..!! hoooo~
No comments:
Post a Comment